ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТА З ДИСЦИПЛІНИ
Форми контролю i система оцінювання здійснюються відповідно до «Інструкції щодо оцінювання навчальної діяльності студентів Буковинського державного медичного університету в умовах впровадження Європейської кредитно-трансферної системи організації навчального процесу» (схваленої рішенням Вченої ради від 29 травня 2014 року, протокол № 9), розробленої згідно вимог листа МОЗ України від 15.04.2014 № 08.01-47/10395 щодо оцінювання навчальної діяльності студентів в умовах впровадження Європейської кредитно-трансферної системи організації навчального процесу.
Принципи оцінювання
Оцінка з навчальної дисципліни визначається як сума оцінок поточної навчальної діяльності (у балах), що виставляються на кожному практичному занятті за відповідною темою та кількістю балів за виконання індивідуальних завдань студентом.
Максимальна кількість балів, яку може набрати студент при вивченні навчальної дисципліни за поточну навчальну діяльність і виконання індивідуальних завдань – 200 балів.
Оцінювання поточної навчальної діяльності
Під час оцінювання засвоєння кожної теми модуля студенту виставляються оцінки за 4-бальною (традиційною) шкалою. При цьому враховуються усі види робіт, передбачені методичною розробкою для вивчення теми. Студент повинен отримати оцінку з кожної теми.
При оцінюванні засвоєння кожної теми модуля студенту виставляється оцінка за 4-ри бальною (традиційною) шкалою з використанням прийнятих в університеті критеріїв оцінювання для дисципліни. При цьому враховуються усі види робіт, передбачені методичною розробкою для вивчення теми.
Оцінка «відмінно» виставляється студенту, який глибоко і твердо засвоїв матеріал та послідовно, грамотно і логічно його викладає. При цьому у студента не виникає труднощів при зміні запитання, вірно обґрунтовує прийняття рішення та вірно використовує теоретичні положення при вирішенні ситуаційних задач. Відповідає 12 балам.
Оцінка «добре» виставляється студенту, який твердо знає матеріал, грамотно і по суті викладає його, котрий не допускає суттєвих помилок у відповіді на запитання, вірно використовує теоретичні положення при вирішенні задач, володіє необхідними навичками і прийомами їх виконання. Відповідає 10 балам.
Оцінка «задовільно» виставляється студенту, котрий має знання основного матеріалу, але не засвоїв його деталей, допускає помилки, недостатньо правильно формує, порушує послідовність у викладенні матеріалу і відчуває труднощі при вирішенні задач. Відповідає 8 балам.
Оцінка «незадовільно» виставляється студенту, котрий не знає частини програмного матеріалу, допускає суттєві помилки, невпевнено, з великими труднощами відповідає на запитання.
Виставлені за традиційною шкалою оцінки конвертуються у бали залежно від кількості тем у модулі.
Вага кожної теми у межах одного модуля в балах має бути однаковою, але може бути різною для різних модулів однієї дисципліни і визначатися кількістю тем у модулі.
Підсумковий бал за поточну діяльність визначається як арифметична сума балів за кожне заняття та за індивідуальну роботу при наявності.
Максимальна кількість балів, яку може набрати студент при вивченні модуля, дорівнює 120 балам. Вона вираховується шляхом множення кількості балів, що відповідають оцінці "5", на кількість аудиторних тем (16х7=112) у модулі із врахуванням кількості балів (8), що присвоюються студенту за виконання індивідуальних завдань, як виду СРС (опрацювання позааудиторних тем, участь в гуртку, конференціях тощо).
Мінімальна кількість балів, яку може набрати студент при вивченні модуля, вираховується шляхом множення кількості балів, що відповідають оцінці "3", на кількість аудиторних тем у модулі з послідуючим додаванням балів за СРС (16х4+8=72).
Мінімальна кількість балів для допуску до підсумкового модульного контролю (ПМК) (72) складає мінімальна кількість балів (64), яку може набрати студент при вивченні модуля із врахуванням кількості балів (8), що присвоюються студенту за виконання індивідуальних завдань, як виду СРС.
Мінімальна кількість балів за складання модульного контролю складає 50.
Номер модуля кількість навчальних годин/кількість кредитів ECTS |
Кількість змістових |
Кількість практичних занять |
Конвертація у бали традиційних оцінок |
Мінімальна кількість балів* |
||||
Традиційні оцінки |
Бали за виконання індивідуального завдання |
|||||||
"5" |
"4" |
"3" |
"2" |
|||||
Модуль 1 90/3,0 |
9
|
16 |
7 |
6 |
4 |
0 |
8 |
72 |
Оцінювання індивідуальних завдань студента
Бали за індивідуальні завдання нараховуються студентові лише за умов успішного їх виконання та захисту.
Кількість балів, яка нараховується за різні види індивідуальних завдань (захист рефератів, доповідей), залежить від їхнього обсягу та значимості, але не більше 8 балів. Вони додаються до суми балів, набраних студентом на заняттях під час поточної навчальної діяльності.
Оцінювання самостійної роботи студентів
Самостійна робота студентів, яка передбачена в темі поряд з аудиторною роботою, оцінюється під час поточного контролю теми на відповідному занятті.
Конвертація кількості балів з дисципліни в оцінки за шкалою ЕСТS
Студенти, які навчаються на одному курсі за однією спеціальністю, на основі кількості балів, набраних з дисципліни, ранжуються за шкалою ЕСТS таким чином:
Оцінка ЕСТS |
Статистичний показник |
«А» |
Найкращі 10 % студентів |
«В» |
Наступні 25 % студентів |
«С» |
Наступні 30 % студентів |
«D» |
Наступні 25 % студентів |
«Е» |
Останні 10 % студентів |
Ранжування з присвоєнням оцінок «А», «В», «С», «D», «Е» проводиться деканатами або іншими структурним підрозділом за рішенням вченої ради навчальним відділом для студентів даного курсу, які навчаються за однією спеціальністю і успішнозавершили вивчення дисципліни. Ранжування студентів – громадян іноземних держав рекомендовано за рішенням вченої ради проводити в одному масиві зі студентами – громадянами України, які навчаються за тією ж спеціальністю.
Оцінка «FХ» виставляється студентам, які набрали мінімальну кількість балів за поточну навчальну діяльність, але які не отримали оцінку «зараховано». Ця категорія студентів має право на перескладання заліку за затвердженим графіком (але не пізніше початку наступного семестру).
Оцінка «F» виставляється студентам, які відвідали усі аудиторні заняття з дисципліни, але не набрали мінімальної кількості балів за поточну навчальну діяльність. Ця категорія студентів має право на повторне вивчення дисципліни.
Студенти, які набрали кількість балів з дисципліни, що відповідає оцінці «не зараховано» (за рейтингом деканату оцінки «FX», «F»), не вносяться до переліку студентів, що ранжуються в деканатах, навіть після перескладання заліку з дисципліни і отримання оцінки «зараховано». Такі студенти після перескладання автоматично в рейтингах деканатів отримують оцінку «Е».
Результати ранжування студентів з дисциплін, вивчення яких завершується заліком, не враховуються при нарахуванні стипендії.